A Prága melletti repülőgépgyár gyökerei 1918-ig, közvetlenül a független Csehszlovák Köztársaság kikiáltásáig nyúlnak vissza. 1919. január 11-én írták alá az új korlátolt felelősségű társaság alapításáról szóló megállapodást. Fő profilja repülőgép alkatrészek és repülőgépek gyártása valamint javítása volt. Az első köztársaság ideje alatt megépítették az első sajátfejlesztésű gépének (Aero A-1) prototípusát. A katonai változat prototípusának berepülését követően nem sokkal megrendelés érkezett a védelmi minisztériumtól a gép sorozatgyártására. Számos kiváló kiképző repülőgép típus fejlesztését követően és miután a gyártást átköltöztették Prága Vysocany kerületébe, lefektették egy új kétfedelű felderítő, bombázó és kiképző repülőgép család, az Aero A-11 és A-12 alapjait. Röviddel a háború után egy jelentős új hazai típust fejlesztettek ki, a nagy teljesítményű, kétmotoros, teljesen fémépítésű, négyszemélyes Aero 45-öst. 1953-ban egy új létesítményt építettek Vodochodyban, melyet teljes egészében sugárhajtású repülőgépek gyártására terveztek, és amely még abban az évben elkezdte a termelést. Itt kezdődött a licencben gyártott Míg-15-ös és változatainak nagyarányú sorozatgyárta. Az 1960-as, 70-es évek folyamán az Aero a szuperszonikus Mig-19-est és Míg-21-est gyártotta, ami a gyártási képességek terén kitaposta az utat a hazai fejlesztésű sugárhajtású kiképző gép program, az L-29 Delfin és az L-39 Albatrosz számára. A 90-es években megkezdték az L270 gépek gyártását, amely An-2 – est helyettesítette. A vállalat később összeolvadt a tajvani AIDC vállatattal és folytatta az L270 – es gépek gyártását. 2005 – ben megkapta az EASA majd 2006 – ban az FAA bizonyítványát.